Növelni tudta árbevételét a tavalyi esztendőben hazánk meghatározó festék- és vakolatgyártója, a Poli-Farbe Vegyipari Kft. Jól startolt a festékgyár által életre hívott shop-in-shop koncepció is az első hónapok üzleti eredményei alapján. Már 140 szakkereskedés csatlakozott a Pannon Festék Hálózathoz.

6,932 milliárd forintos nettó árbevételre tett szert a 2011-es üzleti esztendőben a bócsai székhelyű Poli-Farbe Vegyipari Kft., szemben a 2010-es 6,292 milliárd forinttal. Az üzemi eredmény 460 millió forint lett tavaly. A vállalat árbevétele évek óta dinamikusan növekszik annak ellenére, hogy az építőipar és a barkácspiac egyértelmű hanyatlásban van Magyarországon. A Poli-Farbe üzleti eredményeit nagyban befolyásolta a magas benzinár, illetve a forint rossz helyzete a dollárhoz és az euróhoz képest, mivel az alapanyagok jelentős részét a cég külföldi forrásból szerzi be. A vállalat a költségeknek csak egy részét tudta továbbhárítani a vásárlóira. A Poli-Farbe mintegy 200 főnek biztosít munkát, segítségükkel növelni tudta termelését is, hiszen tavaly 37.100 tonna terméket gyártott a hazai, a román és a szlovák piacra, szemben 2010-es 34.900 tonnával.

A 33 milliárdosra becsült hazai festékpiac forgalmának 70 százalékát három nagyvállalat adja, közülük a Poli-Farbe az egyetlen, amelyik gyártó cég és magyar tulajdonban van. A festék vásárlások döntő hányada a szakkereskedésekben zajlik, a hipermarketeket és barkácsáruházakat ritkábban választják a vásárlók, így a Poli-Farbe árbevételének döntő hányadát is a szakkereskedések adják. A vállalat a közös fellépés, az egységes kommunikáció és a magyar vásárlók megnyerése érdekében életre hívta a Pannon Festék Hálózatot tavaly ősszel, amelyhez eddig 140 magyar tulajdonú szakkereskedés csatlakozott. A festékboltosok az építőipar, a hőszigetelés és a barkácspiac hanyatlásának legnagyobb vesztesei, ráadásul a multinacionális cégek térnyerése rendkívül kiszolgáltatottá teszi őket.

A Pannon Festék Hálózat keretében - az idei festékszezon kezdetéig - 50 üzletegységet nyitottak újra országszerte a Poli-Farbe szakmai és anyagi támogatásának köszönhetően. A shop-in-shop koncepció átültetése a festékpiacra jó döntésnek bizonyult: a hálózathoz csatlakozó szakkereskedések egyöntetűen a forgalom növekedéséről és a vásárlói bizalom erősödéséről számoltak be. A Poli-Farbe ezért az idei esztendőben folytatja a hálózat terjeszkedését.

Piackutatások szerint az egy főre jutó festékvásárlás tavaly az 1998-as szintre esett vissza. A Poli-Farbe a festék piac szűkülését, a kereslet további csökkenését és agresszív árversenyt prognosztizál az idei esztendőre azzal, hogy a szakkereskedések egy része nem lesz képes életben maradni. A vállalat emiatt racionalizálja működését és jobban koncentrál azon célcsoportok felé, akik jelentősebb felújítások helyett a festésben látják az otthonszépítés megoldásait.